Informatics - Undergraduate Studies

ИНФОРМАТИКА је област која се прогресивно развија као императив савременог пословања и рада. Развој привреде и друштва у целини подразумева висок ниво ИТ знања а тиме и висок ниво образовања ИТ стручњака.

У складу са претходним одредницама ЦИЉ студијског програма Информатика подразумева образовање и креирање кадрова оспособљених за широк спектар информатичких компентеција из домена рачунарског хардвера, оперативних система, професионалне примене апликативних софтвера различите намене, база података, објектно орјентисаног програмирања, модерне примене интернет технологија, електронског пословања, Web дизајна и програмирања у Интернет окружењу, пројектовања информационих система, рачунарских мрежа, апликативне примене мултимедијалних алата, математичког моделирања и других информатичких дисциплина.

Такође циљ је крирање ИТ профила који поуздано, професионално, тимски, са изграђеним осећајем за значај информација могу под вођством ИТ стручњака академског нивоа реализовати најсложеније захтеве у простору информационо- комуникационих технологија.

Циљеви студијског програма су:
  • оспособљавање студената за практичан рад на пословима који захтевају знање из области рачунарских наука и познавање савремених информационих технологија;
  • да студент поседује основна знања из области рачунарских наука, да буде способан да их повеже и примени;
  • да студент разуме и зна да примени савремене информационе техонологије у решавању практичних проблема;
  • да студент разуме савремена кретања у области информатике и буде способан за коришћење стручне литературе и савремених информационо- комуникационих технологија у стицању знања из области рачунарских наука и сродних области, тј. за даље самостално усавршавање;
  • припрема за даље школовање;
  • развијање свести студената о неопходности перманентног образовања, развоја друштва у целини и заштити животне средине;
  • обезбеђивање академског образовања које излази из уско стручног оквира и развијање свести о вредностима савременог друштва.

Наведени циљеви се постижу кроз:

  • упознавање са основним математичким знањем потребним за дефинисање основа разних информатичких дисциплина;
  • упознавање са основним областима рачунарских наука, њиховим улогама и међусобним односима, као и основним објектима, концептима и методама које те области изучавају;
  • развијање способности схватања и формулисања проблема, моделирање система са циљем решавања практичних проблема;
  • развијање способности учења нових модела, техника и технологија;
  • савладавање садржаја који се нуде у оквиру академско-општеобразовних предмета;
  • подстицање комуникативности и тимског рада.

Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.

Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.

Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).

Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета, него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.

A table of courses listed according to the semester/year of study for Bachelor Studies, Informatics 2017

No Course Code Course Name Sem. Lectures Practical classes ECTS
FIRST YEAR
1 51111 Linear Algebra 1 3 3 7
2 51112 Basics of Computer Technics 1 3 3 7
3 51113 Physics for Information Science 1 2 2 6
4 51114 English language 1 1 1 1 4
5 51115 Analytic Geometry 1 2 2 6
6 51121 English language 2 2 1 1 4
7 51122 Mathematical Analysis 2 2 2 6
8 51123 Algorithms and Data Structures 2 2 3 7
9 51124 Electronics for Information Technology 2 2 2 6
10 51125 Organization and Architecture of Digital Computers 2 3 2 7
Total number of classes 21 21
Total ECTS credits 60
SECOND YEAR
11 51211 Discrete structures 3 3 3 7
12 51212 Object-oriented programming 3 2 3 7
13 51213 English language 3 3 1 1 4
14 51214 Probability and Statistics 3 3 3 7
15 Блок 1 Изборни блок 1 3
1 51216 Introduction to Web and Internet Technologies 3 3 7
2 51217 Web applications development 3 3 7
16 51221 Communication and public relations 4 2 2 6
17 Блок 2 Изборни блок 2 4
3 51222 Computer Networks 4 3 10
4 51223 Operating systems security 4 3 10
18 51224 English language 4 4 1 1 4
19 51225 Numerical analysis 4 3 3 7
Total number of classes 22 22
Total ECTS credits 60
THIRD YEAR
20 51311 Pedagogy 5 3 3 8
21 51312 Databases 5 2 3 7
22 Блок 3 Изборни блок 3 5
5 51313 eGovernment 3 3 8
6 51314 Distance learning 3 3 8
23 51321 Computer Graphics and Design 5 2 2 6
24 51322 Methodology of teaching informatics 6 4 3 10
25 51323 Operating systems 6 2 2 6
26 51324 Multimedia Systems in Informatics 6 2 3 7
27 51325 Psychology 6 3 3 8
Total number of classes 21 22
Total ECTS credits 60
FOURTH YEAR
28 51411 Computational tools 7 3 3 6
29 51422 Information theory and Protective Coding 7 3 3 6
30 Блок 4 Изборни блок 4 7
7 51413 Electronic Business 4 4 10
8 51414 Operational Research 4 4 10
31 51421 Software Engineering 8 3 3 6
32 Блок 5 Изборни блок 5 8
9 51422 Web Development 4 4 10
10 51423 Basics of Artificial Intelligence 4 4 10
33 51424 User-interface Design 8 3 3 6
34 51425 Professional Practice 8 6
35 51426 Graduate Thesis 8 10
Total number of classes 20 20
Total ECTS credits 60

ИНФОРМАТИКА је област која се прогресивно развија као императив савременог пословања и рада. Развој привреде и друштва у целини подразумева висок ниво ИТ знања а тиме и висок ниво образовања ИТ стручњака.

У складу са претходним одредницама ЦИЉ студијског програма Информатика подразумева образовање и креирање кадрова оспособљених за широк спектар информатичких компентеција из домена рачунарског хардвера, оперативних система, професионалне примене апликативних софтвера различите намене, база података, објектно орјентисаног програмирања, модерне примене интернет технологија, електронског пословања, Web дизајна и програмирања у Интернет окружењу, пројектовања информационих система, рачунарских мрежа, апликативне примене мултимедијалних алата, математичког моделирања и других информатичких дисциплина.

Такође циљ је крирање ИТ профила који поуздано, професионално, тимски, са изграђеним осећајем за значај информација могу под вођством ИТ стручњака академског нивоа реализовати најсложеније захтеве у простору информационо- комуникационих технологија.

Циљеви студијског програма су:
  • оспособљавање студената за практичан рад на пословима који захтевају знање из области рачунарских наука и познавање савремених информационих технологија;
  • да студент поседује основна знања из области рачунарских наука, да буде способан да их повеже и примени;
  • да студент разуме и зна да примени савремене информационе техонологије у решавању практичних проблема;
  • да студент разуме савремена кретања у области информатике и буде способан за коришћење стручне литературе и савремених информационо- комуникационих технологија у стицању знања из области рачунарских наука и сродних области, тј. за даље самостално усавршавање;
  • припрема за даље школовање;
  • развијање свести студената о неопходности перманентног образовања, развоја друштва у целини и заштити животне средине;
  • обезбеђивање академског образовања које излази из уско стручног оквира и развијање свести о вредностима савременог друштва.
Наведени циљеви се постижу кроз:
  • упознавање са основним математичким знањем потребним за дефинисање основа разних информатичких дисциплина;
  • упознавање са основним областима рачунарских наука, њиховим улогама и међусобним односима, као и основним објектима, концептима и методама које те области изучавају;
  • развијање способности схватања и формулисања проблема, моделирање система са циљем решавања практичних проблема;
  • развијање способности учења нових модела, техника и технологија;
  • савладавање садржаја који се нуде у оквиру академско-општеобразовних предмета;
  • подстицање комуникативности и тимског рада.

Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.

Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.

Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).

Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета, него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.

Савладавањем студијског програма Информатика студент стиче следеће опште способности:
  • способност логичког мишљења, формулисања претпоставки, и извођења сопствених закључака;
  • способност овладавања методама, поступцима и процесима истраживања комуникације на професионалном нивоу и тимског рада;
  • способност анализе, синтезе и предвиђања решења и последица;
  • способност за професионално напредовање;
  • способност праћења и разумевања савремених кретања, како у струци, тако и у друштвеном окружењу;
  • способност примене знања у пракси;
  • способност критичког и самокритичког мишљења и приступа;
  • способност презентовања резултата свог рада;
  • способност поштовања професионалне етике.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште и предметно- специфичне способности:
  • темељно познавање и разумевање дисциплина рачунарских наука;
  • познавање, разумевање и способност примене савремених информационих технологија;
  • решавање конкретних решења уз уптребу научних метода и поступака;
  • разумевање савремених кретања у области информатике;
  • способност повезивања основних знања из различитих области рачунарских наука и њихове примене;
  • способност примене стечених знања у решавању практичних проблема;
  • способност праћења и примене новина у струци;
  • способност за коришћење стручне литературе и савремених информационо- комуникационих технологија у овладавању знањима одговарајућег подручја;
  • способност анализе и процене исправности резултата свог и туђег рада;
  • способност за наставак школовања на мастер академским студијама.

Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно дипломирани информатичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.

Током студија се посебна пажња поклања стицању најновијих знања из информатичких технологија које се прогресивно усавршавају, а све у циљу решавања сложених практичних проблема из различитих сфера живота и рада.

Студијски програм Информатика основних академских студија садржи све основне елементе курикулума, који важе за област рачунарских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.

Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.

У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле Болоњску реформу, а које изводе образовање у области рачунарских наука.

Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Информатика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.

Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.

Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална оступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.

Распоред предмета по семестрима и годинама студија за студијски програм Информатика основних академских студија по акредитацији 2016

Р.бр. Шиф. Пред. Назив предмета Сем. Пред Вежбе ЕСПБ
ПРВА ГОДИНА
1 51111 Линеарна алгебра 1 3 3 7
2 51112 Основи рачунарске технике 1 3 3 7
3 51113 Физика за информатичаре 1 2 2 6
4 51114 Енглески језик 1 1 1 1 4
5 51115 Аналитичка геометрија 1 2 2 6
6 51121 Енглески језик 2 2 1 1 4
7 51122 Математичка анализа 2 2 2 6
8 51123 Алгоритми и структура података 2 2 3 7
9 51124 Електроника за информатичаре 2 2 2 6
10 51125 Архитектура и организацијa дигиталних рачунара 2 3 2 7
Укупно часова активне наставе 21 21
Укупно ЕПСБ 60
ДРУГА ГОДИНА
11 51211 Дискретне структуре 3 3 3 7
12 51212 Објектно орјентисано програмирање 3 2 3 7
13 51213 Енглески језик 3 3 1 1 4
14 51214 Вероватноћа и статистика 3 3 3 7
15 Блок 1 Изборни блок 1 3
1 51216 Увод Web и интернет технологије 3 3 7
2 51217 Развој веб апликација 3 3 7
16 51221 Комуницирање и односи са јавношћу 4 2 2 6
17 Блок 2 Изборни блок 2 4
3 51222 Рачунарске мреже 4 3 10
4 51223 Сигурност и заштита рачунарских система 4 3 10
18 51224 Енглески језик 4 4 1 1 4
19 51225 Нумеричка анализа 4 3 3 7
Укупно часова активне наставе 22 22
Укупно ЕПСБ 60
ТРЕЋА ГОДИНА
20 51311 Педагогија 5 3 3 8
21 51312 Базе података 5 2 3 7
22 Блок 3 Изборни блок 3 5
5 51313 Електронска управа 3 3 8
6 51314 Учење на даљину 3 3 8
23 51321 Компијутерска графика и дизајн 5 2 2 6
24 51322 Методика наставе информатике 6 4 3 10
25 51323 Оперативни системи 6 2 2 6
26 51324 Мултимедијални системи у настави информатике 6 2 3 7
27 51325 Психологија 6 3 3 8
Укупно часова активне наставе 21 22
Укупно ЕПСБ 60
ЧЕТВРТА ГОДИНА
28 51411 Рачунарски алати 7 3 3 6
29 51422 Теорија информација и заштитно кодовање 7 3 3 6
30 Блок 4 Изборни блок 4 7
7 51413 Електронско пословање 4 4 10
8 51414 Операциона истраживања 4 4 10
31 51421 Софтверско инжењерство 8 3 3 6
32 Блок 5 Изборни блок 5 8
9 51422 Веб програмирање 4 4 10
10 51423 Основи вештачке инталигенције 4 4 10
33 51424 Дизајнирање корисничког интерфејса 8 3 3 6
34 51425 Стручна пракса 8 6
35 51426 Завршни рад 8 10
Укупно часова активне наставе 20 20
Укупно ЕПСБ 60

ИНФОРМАТИКА је област која се прогресивно развија као императив савременог пословања и рада. Развој привреде и друштва у целини подразумева висок ниво ИТ знања а тиме и висок ниво образовања ИТ стручњака.

У складу са претходним одредницама ЦИЉ студијског програма Информатика подразумева образовање и креирање кадрова оспособљених за широк спектар информатичких компентеција из домена рачунарског хардвера, оперативних система, професионалне примене апликативних софтвера различите намене, база података, објектно орјентисаног програмирања, модерне примене интернет технологија, електронског пословања, Web дизајна и програмирања у Интернет окружењу, пројектовања информационих система, рачунарских мрежа, апликативне примене мултимедијалних алата, математичког моделирања и других информатичких дисциплина.

Такође циљ је крирање ИТ профила који поуздано, професионално, тимски, са изграђеним осећајем за значај информација могу под вођством ИТ стручњака академског нивоа реализовати најсложеније захтеве у простору информационо- комуникационих технологија.

Циљеви студијског програма су:
  • оспособљавање студената за практичан рад на пословима који захтевају знање из области рачунарских наука и познавање савремених информационих технологија;
  • да студент поседује основна знања из области рачунарских наука, да буде способан да их повеже и примени;
  • да студент разуме и зна да примени савремене информационе техонологије у решавању практичних проблема;
  • да студент разуме савремена кретања у области информатике и буде способан за коришћење стручне литературе и савремених информационо- комуникационих технологија у стицању знања из области рачунарских наука и сродних области, тј. за даље самостално усавршавање;
  • припрема за даље школовање;
  • развијање свести студената о неопходности перманентног образовања, развоја друштва у целини и заштити животне средине;
  • обезбеђивање академског образовања које излази из уско стручног оквира и развијање свести о вредностима савременог друштва.
Наведени циљеви се постижу кроз:
  • упознавање са основним математичким знањем потребним за дефинисање основа разних информатичких дисциплина;
  • упознавање са основним областима рачунарских наука, њиховим улогама и међусобним односима, као и основним објектима, концептима и методама које те области изучавају;
  • развијање способности схватања и формулисања проблема, моделирање система са циљем решавања практичних проблема;
  • развијање способности учења нових модела, техника и технологија;
  • савладавање садржаја који се нуде у оквиру академско-општеобразовних предмета;
  • подстицање комуникативности и тимског рада.

Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.

Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.

Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).

Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета, него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.

Савладавањем студијског програма Информатика студент стиче следеће опште способности:
  • способност логичког мишљења, формулисања претпоставки, и извођења сопствених закључака;
  • способност овладавања методама, поступцима и процесима истраживања комуникације на професионалном нивоу и тимског рада;
  • способност анализе, синтезе и предвиђања решења и последица;
  • способност за професионално напредовање;
  • способност праћења и разумевања савремених кретања, како у струци, тако и у друштвеном окружењу;
  • способност примене знања у пракси;
  • способност критичког и самокритичког мишљења и приступа;
  • способност презентовања резултата свог рада;
  • способност поштовања професионалне етике.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште и предметно- специфичне способности:
  • темељно познавање и разумевање дисциплина рачунарских наука;
  • познавање, разумевање и способност примене савремених информационих технологија;
  • решавање конкретних решења уз уптребу научних метода и поступака;
  • разумевање савремених кретања у области информатике;
  • способност повезивања основних знања из различитих области рачунарских наука и њихове примене;
  • способност примене стечених знања у решавању практичних проблема;
  • способност праћења и примене новина у струци;
  • способност за коришћење стручне литературе и савремених информационо- комуникационих технологија у овладавању знањима одговарајућег подручја;
  • способност анализе и процене исправности резултата свог и туђег рада;
  • способност за наставак школовања на мастер академским студијама.

Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно дипломирани информатичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.

Током студија се посебна пажња поклања стицању најновијих знања из информатичких технологија које се прогресивно усавршавају, а све у циљу решавања сложених практичних проблема из различитих сфера живота и рада.

Студијски програм Информатика основних академских студија садржи све основне елементе курикулума, који важе за област рачунарских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.

Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.

У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле Болоњску реформу, а које изводе образовање у области рачунарских наука.

Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Информатика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.

Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.

Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална оступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.

Распоред предмета по семестрима и годинама студија за студијски програм Информатика основних академских студија по акредитацији 2013

Р.бр. Шиф. Пред. Назив предмета Сем. Пред Вежбе ЕСПБ
ПРВА ГОДИНА
1 51121 Линеарна алгебра 1 3 3 7
2 51122 Техничке основе информатике 1 2 2 7
3 51123 Физика за информатичаре 1 2 2 6
4 51124 Енглески језик 1 1 1 1 4
5 51125 Математичка логика 1 2 2 6
6 51211 Енглески језик 2 2 1 1 4
7 51222 Математичка анализа 2 3 2 6
8 51233 Програмирање 1 2 2 3 7
9 51234 Електроника за информатичаре 2 2 2 6
10 51235 Архитектура и организацији рачунарских система 2 3 3 7
Укупно часова активне наставе 21 21
Укупно ЕПСБ 60
ДРУГА ГОДИНА
11 51331 Дискретне структуре 3 3 3 7
12 51332 Програмирање 2 3 2 3 7
13 51313 Енглески језик 3 3 1 1 4
14 51334 Вероватноћа и статистика 3 3 3 7
15 Блок 1 Изборни блок 1 3
1 51375 Увод Web-WWW 3 2 7
2 51376 Теорија система 3 2 7
16 51431 Методика наставе информатике 4 2 2 6
17 Блок 2 Изборни блок 2 4
3 51442 Рачунарске мреже 4 4 10
4 51443 Оперативни системи 4 4 10
18 51414 Енглески језик 4 4 1 1 4
19 51621 Нумеричка анализа 4 3 3 8
Укупно часова активне наставе 22 22
Укупно ЕПСБ 60
ТРЕЋА ГОДИНА
20 51521 Педагогија са психологијом 5 2 2 7
21 51442 Рачунарски алати 5 4 3 10
22 Блок 3 Изборни блок 3 5
5 51533 Објектно оријент. програмирање у C++ 4 4 12
6 51534 Објектно оријентисано моделовање 4 4 12
23 51641 Рачунарска графика 6 4 4 10
24 51622 Вештина комуницирања 6 2 3 7
25 51643 Сигурност и заштита рачунарских система 6 3 2 7
26 51644 Интернет технологије 6 2 3 7
Укупно часова активне наставе 21 21
Укупно ЕПСБ 60
ЧЕТВРТА ГОДИНА
27 51741 Базе података 7 3 3 7
28 51742 Теорија информације 7 3 3 7
29 Блок 4 Изборни блок 4 7
7 51744 Електронско пословање 4 4 10
8 51745 Електронско издаваштво 4 4 10
30 51831 Софтверско инжењерство 8 3 3 7
31 Блок 5 Изборни блок 5 8
9 51832 Клијент сервер системи 4 4 10
10 51833 Развој софтвера 4 4 10
32 51844 Мултимедијални системи 8 3 3 7
33 51845 Завршни рад 8 12
Укупно часова активне наставе 20 20
Укупно ЕПСБ 60

ИНФОРМАТИКА је област која се прогресивно развија као императив савременог пословања и рада. Развој привреде и друштва у целини подразумева висок ниво ИТ знања а тиме и висок ниво образовања ИТ стручњака.

У складу са претходним одредницама ЦИЉ студијског програма Информатика подразумева образовање и креирање кадрова оспособљених за широк спектар информатичких компентеција из домена рачунарског хардвера, оперативних система, професионалне примене апликативних софтвера различите намене, база података, објектно орјентисаног програмирања, модерне примене интернет технологија, електронског пословања, Web дизајна и програмирања у Интернет окружењу, пројектовања информационих система, рачунарских мрежа, апликативне примене мултимедијалних алата, математичког моделирања и других информатичких дисциплина.

Такође циљ је крирање ИТ профила који поуздано, професионално, тимски, са изграђеним осећајем за значај информација могу под вођством ИТ стручњака академског нивоа реализовати најсложеније захтеве у простору информационо- комуникационих технологија.

Циљеви студијског програма су:
  • оспособљавање студената за практичан рад на пословима који захтевају знање из области рачунарских наука и познавање савремених информационих технологија;
  • да студент поседује основна знања из области рачунарских наука, да буде способан да их повеже и примени;
  • да студент разуме и зна да примени савремене информационе техонологије у решавању практичних проблема;
  • да студент разуме савремена кретања у области информатике и буде способан за коришћење стручне литературе и савремених информационо- комуникационих технологија у стицању знања из области рачунарских наука и сродних области, тј. за даље самостално усавршавање;
  • припрема за даље школовање;
  • развијање свести студената о неопходности перманентног образовања, развоја друштва у целини и заштити животне средине;
  • обезбеђивање академског образовања које излази из уско стручног оквира и развијање свести о вредностима савременог друштва.
Наведени циљеви се постижу кроз:
  • упознавање са основним математичким знањем потребним за дефинисање основа разних информатичких дисциплина;
  • упознавање са основним областима рачунарских наука, њиховим улогама и међусобним односима, као и основним објектима, концептима и методама које те области изучавају;
  • развијање способности схватања и формулисања проблема, моделирање система са циљем решавања практичних проблема;
  • развијање способности учења нових модела, техника и технологија;
  • савладавање садржаја који се нуде у оквиру академско-општеобразовних предмета;
  • подстицање комуникативности и тимског рада.

Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.

Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.

Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).

Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета, него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.

Савладавањем студијског програма Информатика студент стиче следеће опште способности:
  • способност логичког мишљења, формулисања претпоставки, и извођења сопствених закључака;
  • способност овладавања методама, поступцима и процесима истраживања комуникације на професионалном нивоу и тимског рада;
  • способност анализе, синтезе и предвиђања решења и последица;
  • способност за професионално напредовање;
  • способност праћења и разумевања савремених кретања, како у струци, тако и у друштвеном окружењу;
  • способност примене знања у пракси;
  • способност критичког и самокритичког мишљења и приступа;
  • способност презентовања резултата свог рада;
  • способност поштовања професионалне етике.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште и предметно- специфичне способности:
  • темељно познавање и разумевање дисциплина рачунарских наука;
  • познавање, разумевање и способност примене савремених информационих технологија;
  • решавање конкретних решења уз уптребу научних метода и поступака;
  • разумевање савремених кретања у области информатике;
  • способност повезивања основних знања из различитих области рачунарских наука и њихове примене;
  • способност примене стечених знања у решавању практичних проблема;
  • способност праћења и примене новина у струци;
  • способност за коришћење стручне литературе и савремених информационо- комуникационих технологија у овладавању знањима одговарајућег подручја;
  • способност анализе и процене исправности резултата свог и туђег рада;
  • способност за наставак школовања на мастер академским студијама.

Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно дипломирани информатичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.

Током студија се посебна пажња поклања стицању најновијих знања из информатичких технологија које се прогресивно усавршавају, а све у циљу решавања сложених практичних проблема из различитих сфера живота и рада.

Студијски програм Информатика основних академских студија садржи све основне елементе курикулума, који важе за област рачунарских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.

Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.

У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле Болоњску реформу, а које изводе образовање у области рачунарских наука.

Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Информатика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.

Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.

Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална оступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.

© 2019 - 2024 Faculty of Sciences and Mathematics. Design & Developed by: Dubljanin